Last day in Thailand

Hallå!

Nu är vi hemma på svensk mark och det känns faktiskt bättre än väntat. Kunde inte avslutat resan bättre än med 2 dagar i Bangkok. Trots att jag är en big city girl som älskar liv och rörelse så blev till och med jag trött. Det var så mycket av allt, så mycket trafik, uteliggare, djur, shoppingen var bokstavligt talat överallt, prostituerade, säljare som drog i en... Plötsligt kändes ett rent och lugnt Sverige inte så dumt.

Vi kom ju till Bangkok på tisdagen vid 3 och shoppingen började direkt. Blev Platinum fashion mall till att börja med. Gick in av en ren slump då vi letade bra matställe och det visade ju sig vara shoppingheaven. Det fanns utan att överdriva allt där inne. Sedan var vi även utanför på kvällsmarknaderna där priserna var helt sjuka. Ska skriva en Thailandsshopping-guide sedan mer detaljerat, så oroa er inte. Kvällen avslutades med ett klassiskt thaihak precis vid vägkanten där jag surplade i mig fantastisk grön curry.

Sista dagen i Thailand så maxade vi shoppingen totalt. Blev både MBK, Platinum fashion mall och en hel del marknader. Jag är väldigt glad över att min sista måltid i Thailand blev en friterad fisk. Sista och första måltiden faktiskt, haha! Matguide till Thailand kommer också bör tilläggas.

Och ungefär sedan dess så har vi varit på resande fot. Först Dubai, sedan Kastrup och nu är vi äntligen på hemmaplan. Istället för att deppa ihop över att vara tillbaka så tänker jag vara positiv och njuta av en typisk svensk kväll á la tacos och skräckfilm med pojkvännen.

SHOPPING

Bangkok kan vara något utav det sjukaste jag har sett alltså!! Inte bara i shoppingväg utan i... allt. Kan knappt ens beskrivas, måste upplevas. Har precis käkat hotellfrukost och vill inte slösa en värdefull shoppingsekund kvar i hotellet. Vi hörs när jag är hemma!

Next up: Bangkok

Sådär, nu har vi gjort vårat i Phuket!

Dags att avsluta de sista dygnen i Bangkok innan man drar sig tillbaka mot Sverige. Vi ska bo på ett riktigt nice hotell, shoppa sönder allt och bara insupa det sista av vad Thailand har att erbjuda. Antagligen har hotellet wifi men om inte annat så är jag hemma om 2 dagar! STOR FET PUSS!

Och några bilder som jag glömt visa...

En bild från vårt favoritfrukosthak där frukosten med toast, ägg, skinka och godaste iskaffet brukar landa på typ 20 kronor.

Av en slump gick jag och P in på Swensens vilket kunde vara något utav det sjukaste i glassväg. Varm browniebotten med chokladsås, två kulor på browniechoklad och jordnötssmör och sedan massor av oreo-kross, grädde och chokladsås. Hejdå Ben and Jerry.

Behöver jag nämna hur mycket billigare Soap and Glory och alla andra kända märken är i Thailand... Nja.

P in shoeheaven.

Godaste vårrullarna jag har ätit i mitt liv.

En av mina absoluta favoritmaträtter i Thailand är deras fantastiska fried fish. Kan lätt äta en hel fisk utan något till, ändå perfektion.

Och så lite elefantridning såklart.

@Speedboat

Lite bilder ifrån i förrgår då vi tog en dagstur med speedboat!

Först var det Maya bay som givetvis var hur vackert som helst men fullständigt överbelamrat med människor. Säkert 1000 personer och kanske 60 båtar. Det var precis så man såg the beach, haha!

Sedan åkte vi till Monkey Beach och matade apor, käkade på Phi Phi och till sist stannade på Koh Kai. Det var literally bara en strand mitt ute i havet. Snorklade där för första gången, sjukt mäktigt! Såg massa spårade rev och färgglada fiskar. Kändes som om jag var med i Avatar där en stund.

Det här var väl det mest turistiga vi gjort hittils, men det känns som man kan göra iallafall en sån sak på semester!

Last dinner

Sista helgen i Thailand tillbringades med en middag hemma hos oss. Tjejerna kom också över innan de drar till Australien imorgon!!! Så vi käkade massor av god grillad kyckling, anka, soppa och dryck. Har ju helt förälskat mig i Spy som såklart inte finns i Sverige!

Nu ska vi ta taxi in till Phuket Zoo och sedan en gigantisk marknad i Phuket som en snäll läsare tipsade oss om! Imorgon blir den sista dagen i solen innan vi drar till Bangkok... och sen hem... Fy.

See you!

Idag är vi ute på en speedboat hela dagen och sedan ska jag ut och festa med tjejerna! Så uppdateringen misstänker jag blir obefintlig, men sedan hörs vi på lördag med massor av bilder.

Om en halvtimme hämtar vår taxi upp oss så drar vi till Phi Phi, Maya Bay och Monkey Beach. Lite turistigt men jag är ändå superglad att få se Maya Bay och att hela kalaset bara gick på 200 kronor! Gotta love Thailand.

Dag 2 med tjejerna

Nu är jag lite efter här i skrivandet men som ni kanske förstår så prioriterar jag ju inte bloggen först och främst. Dag 2 med tjejerna, alltså i tisdags så åkte vi till Kamala beach. Det är nog min favorit hittils! Ren och fräsch med lite shopping och restauranger mot Pattongs håll och mycket lugnare vid Surins håll + väldigt lång promenadstrand. Perfekt!

Efter en stund slappande åkte vi till ett tempel. Eller det var snarare flera tempel bredvid varandra. Svårt att få till med bilderna hur höga och mäktiga byggnaderna var med massa detaljerad inredning.

Sedan åkte vi till ett stort shoppingmall! Tjejerna hade redan varit på ett par men för min del var det första gången med shopping i en sval galleria. Skönt men jag föredrar ändå marknader, det är så himla kul att stå och snacka och pruta. Kvällen avslutades med en grymt go thaimassage och sedan direkt i sängen!

I'm on my pursuit of happiness

Huden är brunbränd och mangodoftande, kroppen är välknådad efter all thaimassage, magen är bortskämd med grillspett och jordnötsås och plånboken har knappt ens minskat ett dugg. Jag mår så fruktansvärt bra här så ni anar inte! Om bara 1 vecka åker vi hem igen och hela min kropp stretar emot. Bara en sak som saknas...

Om någon skulle vilja vara så vänlig att flyga ner den här fantastiska människan åt mig så kan jag gärna stanna här för evigt, tack på förhand!

Nej, nu ska jag och P in och göra Pattong by day. Shopping, restaurang och strandpromenad. Hörs senare!